Accent 4 Welcome

Radio Accent 4 
welcomes you 
to our offices located at 
8 place de Bordeaux, Strasbourg (FRANCE)




You can also contact us at +33 3 88 75 12 03



To listen at the best quality (192kbits/s instead of 64kbits/s) and without announcements, listen directly from your subscriber space.

Accent 4’s Recent Events

Listen to our different programs

Accent 4 needs you!
Listen and subscribe to Accent 4! With the help of our 1,750 subscribers, Accent 4 has served listeners for over 25 years. We rely on subscribers and donations to finance our radio station, a unique approach in France.

Why donate?
Radio Accent4 - Strasbourg - France, exists on the goodwill of a small association, with staff and volunteers who give their time and expertise to provide you this online classical channel. Even so, there are costs for operating and developing Radio Accent 4 wabcasting. Please help us grow - and with your kind donations we can continue to be one of the very best classical music online radio station. If you are listening to Radio Accent 4, please kindly donate.


Subscriber benefits:
-reductions on concert tickets and other performances in Alsace
-listen in high quality on the web with the ability to rewind
-receive a monthly bulletin with program schedules 

-access to subscriber area on our website

If you have problems listening:
Online:consult “Accent 4 Online Listening Guide”
On the Radio: consult “Accent 4 Radio Listening Guide”








La Musique des objets trouvés de Christiane Weissenbacher

La Musique des objets trouvés
 de Christiane Weissenbacher





Les clefs

a- Bartók, Le Château de Barbe-Bleue
b- Brahms, Quintette avec clarinette op.115, 2ème mouvement
c- Couperin, L’Apothéose de Lully

***************************************************************************

Les têtes

a- Poulenc, Le Dialogue des Carmélites, fin de l’opéra
b- Verdi, Nabucco, II, finale, « Chi mi toglie il regio scettro ? »
c- Handel, Apollo e Dafne, « Mie piante correte »

***************************************************************************


Les seringues

a-Szymanowski, Mandragora, scène 2
b- Debussy, Syrinx

c- Mâche, Sopiana

***************************************************************************
Les souvenirs

a-Jacques Prévert – Joseph Kosma, Tournesol, chanté par Yves Montand
b- Martinů, Juliette ou la clé des songes, acte II, scène 6A
c- Fauré et Messager, Souvenirs de Bayreuth, début de la 5ème et dernière figure

***************************************************************************

Les chiens


a-Janáček, La petite Renarde rusée, acte I, 2ème tableau

b- Maurizio Kagel, Scénario (extrait)

c- Le Temps des Dindes Carrées (bourrée du Berry) 
 
***************************************************************************
Les amoureux


a- Frank Martin, Le Vin herbé, 2ème partie (la Forêt du Morois), 2ème tableau

b- Richard Strauss, Le Chevalier à la Rose, ouverture

c- Abraham van den Kerckhoven, Fantaisie en ré (à l'orgue, Simon Damien)
 
***************************************************************************

Les ponts 

a- Poulenc, Les Pont- de-Cé

b- Mozart, Mitridate, acte III, air d’Aspasia, « Pallid’ombre »  

c- Haydn, symphonie n°83 (en sol mineur), dite « la poule », extrait du premier mouvement
 
***************************************************************************


Les fleurs 

a- Jean Wiener-Robert Desnos, Chantefleurs, « Le Bleuet » 

b- Richard Strauss,
Mädchenblumenlieder op. 22 n°2, « Mohnblumen » (Coquelicots)

c- Rameau,
Les Indes Galantes, 3ème entrée (Les Fleurs), ariette « Papillons inconstants »

***************************************************************************


Les cordes
 
a- Эй, ухнем ! (Hé, ho hisse), début de la chanson des Bateliers de la Volga (Chaliapine)

b-
« Air pour les matelots », l’une des danses composées par Lully pour le Serse de Cavalli.

c-
mélodie grégorienne du « Notre Père »
 

***************************************************************************


Les doubles
 
a- Schubert, Schwanengesang, « Der Doppelgänger »

b- 
J.-S. Bach, Ouvertüre BWV 1067, Double de la Polonaise

c-
Ravel, Ma Mère l’Oye, « Les entretiens de la Belle et de la Bête »
  
***************************************************************************
Les plumes
 
a- Moussorgski, Boris Godounov, début de l’acte I

b-
Rameau, « La Poule » (Nouvelles Suites de Pièces de clavecin)

c-
Stravinski, L’Oiseau de feu, Apparition de l’Oiseau de feu (deuxième)
 
***************************************************************************
Les temps
 
a- Jacques Brel, La Valse à mille temps

b-
Béla Bartók, Esquisses hongroises, « Une soirée au village » (1/5)

c-
J.-S. Bach, Oratorio de Noël, 1ère partie (pour le 1er jour de Noël), chœur « Jauchzet, frohlocket »
 
***************************************************************************